6 Marraskuu 2019


Lämmin Inbox

Jos aikoo aloittaa sähköpostimarkkinointia vähänkään isommassa skaalassa, kannattaa perustaa sitä varten uusi sähköpostiosoite. Ennen kuin mailailu aloitetaan sähköpostiosoite pitää lämmittää kuntoon. Kylmä Inbox ei käy, koska kylmästä inboxista lähtevät mailit lähtevät sähköpostit päätyvät roskapostiin.

Miksi uusi sähköpostiosoite sähköpostimarkkinointiin?

Sähköpostimarkkinointia tehtäessä on aina mahdollisuus, että viestit merkitään roskapostiksi. Tältä ei oikeastaan voi välttyä, koska ihmiset välillä purkavat pahaa oloaan mihin vain mikä sattuu olemaan heidän edessään. Huonona päivänä saatu ihan normaali viesti saattaa suututtaa vastaanottajan aivan turhaan. Jos näin käy usein, kaikki lähettäjän inboxista lähtevät viestit saattavat päätyä roskapostiin. Eli, myös kaikki tärkeät yhteistyökumppaneille lähetetyt viestit saattavat päätyä roskiin. Ei hyvä.

Miksi sitten sähköpostiosoite pitää lämmittää?

On olemassa 5 spämmilistaa, minkä ainoa tarkoitus on rajoittaa uusien sähköpostilaatikoiden toimintaa. Taustalla on tietenkin se, että näillä listoilla yritetään välttää uusien sähköpostiosoitteiden pystytys pelkästään spämmäystarkoituksiin. Nämä listat ovat:

  1. SEM-FRESH — Viimeisen 5 päivän aikana perustetuille domaineille
  2. SEM-FRESH10 — Viimeisen 10 päivän aikana perustetuille domaineille
  3. SEM-FRESH15 — Viimeisen 15 päivän aikana perustetuille domaineille
  4. SEM-FRESH30 — Viimeisen 30 päivän aikana perustetuille domaineille
  5. DAY OLD BREAD — Toinen viimeisen 5 päivän aikana perustetuille domaineille

Jos tietää sähköpostien menevän näiden listojen takia roskapostiin, ei sähköposteja kannata vielä lähettää kunnolla.

Kylmä vastaan Lämmin

Spämmifiltterien tarkoitus on löytää sähköpostilaatikoita, mitkä näyttävät epänormaaleilta, epäilyttäviltä, näätämäisiltä, KYLMILTÄ. Lämmitetty sähköpostilaatikko näyttää normaalilta sähköpostilaatikolta, minkä kuka tahansa voisi olla perustanut.

Kylmä Inbox

  1. Lähettää heti perustamisestaan lähtien paljon maileja
  2. Saa vähän vastauksia
  3. Viestit ovat samanlaisia
  4. Osa viesteistä ei mene oikeisiin osoitteisiin
  5. Merkitään spämmiksi
  6. Ei vastaanota viestejä ennen kuin itse lähettää viestejä

Lämmin Inbox

  1. Käyttö alkaa hitaasti
  2. Saa vastauksia
  3. Sisältö on vaihtelevaa
  4. Suurin osa viesteistä menee perille
  5. Ei ole merkitty spämmiksi
  6. Vastaanottaa viestejä ennen kuin itse lähettää viestejä

Inboxin lämmittäminen

Inbox lämmitetään käyttämällä sitä alkuun samalla lailla kuin mitä tahansa sähköpostia. Alkuun voi laittaa viestejä tutuille ihmisille ja pyytää heitä vastaamaan. Voi vaikka pyytää heitä vastaamaan, koska haluaa saada tietää meneekö viesti perille tai kysyä onko jotain asiaa missä vastaanottaja tarvitsee apua. Tarkoitus on saada vastauksia, aloittaa keskustelua.

Sitten kun viesteihin on tullut vastauksia, voi alkaa miettimään sähköpostimarkkinoinnin aloittamista. Perussääntö on ensimmäisenä 10 päivänä voi lähettää 5-10 mailia. Päivinä 10-20 voi lähettää 20-30 mailia. Päivinä 20-30 voi lähettää jo 30-50 mailia.

© Copyright course.fi 2019