13 Lokakuu 2019


2 sähköpostimarkkinoijan työkalua

Spämmifiltterien maailma tuo tietyn mysteerisyyden sähköpostimarkkinointiin. Koskaan ei voi olla varma meneekö viesti perille vai ei. Sähköposteja lähetetään aina pieni jännityksen tunne vatsassa, että tekeekö sitä vain hallaa omalle sender reputationille? Jotta jatkuva Rennien syönti vältetään, voi viisas sähköpostimarkkinoija testata viestien läpimenoa muutamalla erinomaisella työkalulla.

1. mail-tester.com

Mail-tester testaa lähettämiesi sähköpostien spämmisyyttä. Pirtsakan näköisellä mail-tester.com-sivuilla olevaan sähköpostiosoitteeseen lähetetään viesti, sen jälkeen samaisilla sivuilla olevaa linkkiä klikataan. Sivu ohjataan tulossivulle, missä on tietoa minkä takia sähköposti voi päätyä spämmifiltteriin.

Tulossivulla sähköposti arvioidaan 1-10 asteikolla. Aloitat täyden kympin tuloksesta ja pisteitä vähennetään seuraavista rikkeistä:

  1. SpamAssasin ei pidä sinusta
  2. Sähköpostiviesti tulee oikeasta osoitteesta (DKIM on ok, läpäisest DMARC-testin, jne.)
  3. Onko viesti hyvin rakennettu (oikeassa suhteessa tekstiä, tms.)
  4. Onko viestin jähettäjä mustalla listalla
  5. Onko viestissä rikkinäisiä linkkejä

Jos viestin lähettäjä on näkyy jollain mustalla listalla, se ei ole maailman loppu. Usein listalla ollaan vain 5-30 päivää, ja listalta on myös mahdollista päästä pois sivun ohjeiden mukaan. Listalle päätyminen ei myöskään tarkoita, että on itse pakosti lähettänyt spämmiä, vaan lähettäjä saattaa olla joku muu samasta IP-osoitteesta.

2. mxtoolbox.com

Toinen sähköpostimarkkinoijan työkalu on mxtoolbox.comin blacklists-tarkistus. Sivusto toimii samalla lailla kuin mail-tester.com, paitsi tällä kertaa formiin kirjoitetaan domain, mistä mailia lähetetään. Vastaukseksi sivusto antaa kattavamman listan mustia listoja, mihin domain on mahdollisesti merkitty.

© Copyright course.fi 2019